Słowiński Park Narodowy – Wydma Czołpińska

Słowiński Park Narodowy

W związku z tym, iż wyznaczyłam sobie nowy cel w życiu, a mianowicie doskonalenie umiejętności fotograficznych poszukuję miejsc w mojej okolicy, które byłyby ciekawe krajobrazowo, a tym samym fotograficznie. Ostatnio odkryłam Słowiński Park Narodowy – Wydma Czołpińska i jego wspaniałe walory przyrodniczo – fotograficzne.
Mieszkam w Trójmieście już kilka lat, a w ogóle nie miałam pojęcia, że tak blisko mnie znajdują się wspaniałe, wręcz odludne miejsca, w których można obcować z przyrodą.

SŁOWIŃSKI PARK NARODOWY – Wydma Czołpińska

Słowiński Park Narodowy - Wydma CzołpińskaSlowinski-park-3Slowinski-park-23

Położenie

Wydma Czołpińska jest położona w miejscowości Czołpino, między Łebą a Rowami, wejście na teren Słowińskiego Parku Narodowego od strony parkingu Czołpino Leśny.

Większość osób jeździ do Łeby podziwiać wydmy, a tam tłoczno, gwarno i komercyjnie. Lepiej wybrać się na Wydmę Czołpińską będącą częścią Słowińskiego Parku Narodowego. W tym miejscu poczujemy się jak na prawdziwej pustyni i to w bardzo kameralnych warunkach. A zdjęcia…zdjęcia można zrobić wspaniałe, będąc oczywiście gotowym do fotorelacji o wschodzie lub zachodzie słońca.
Cała trasa liczy 7 kilometrów. Tak jak napisałam wcześniej zaczyna się od parkingu, na którym zostawiliśmy samochód. Był to ostatni dzień kwietnia i tego dnia wejście na teren parku było bezpłatne. Od 1 maja rozpoczęto pobierać opłaty za wstęp i parking.
Na samym początku wędrowaliśmy przez las bogaty w różnorodną roślinność. Natomiast im bliżej byliśmy wydm tym natura stawała się coraz bardziej sucha i mniej bujna. Po chwili naszym oczom ukazał się wspaniały piaskowy pejzaż otulony pierwszymi, wiosennymi promieniami słońca. Szliśmy dalej, krajobrazom wydmowym nie było końca. Piękne oblicze matki natury. Słowiński Park Narodowy – Wydma Czołpińska zachwycały nas na każdym kroku. Popatrzcie na zdjęcia!

Słowiński Park Narodowy - Wydma CzołpińskaSlowinski-park-5Slowinski-park-14

Następnie weszliśmy w mały las iglasty by po chwili ujrzeć plażę – szeroką, piaszczystą i nasze Morze Bałtyckie ze wzburzonymi falami.

Slowinski-park-8Slowinski-park-10Slowinski-park-17Slowinski-park-18Slowinski-park-24Slowinski-park-16Slowinski-park-12Slowinski-park-13Slowinski-park-21Slowinski-park-25

Słowiński Park Narodowy - Wydma CzołpińskaIdąc plażą w kierunku miejscowości Rowy dotarliśmy do drogowskazu, który skierował nas w stronę Latarni Morskiej Czołpino – najbardziej oddalonej tego typu budowli od skupisk ludzkich. Aby do niej dotrzeć przeszliśmy jedną z najbardziej zalesionych wydm (1,5 kilometra), po której trzeba było się trochę powspinać. Latarnia Morska była zamknięta, a więc wejście na jej szczyt zrealizujemy na kolejnym plenerze fotograficznym.
Po zejściu z dziko zalesionej wydmy minęliśmy Dom Latarnika. Latarnia Morska nie zrobiła na nas dużego wrażenia, natomiast spacer w otoczeniu nieskażonej natury był wspaniały. Słowiński Park Narodowy i Wydma Czołpińska zachwyciły nas krajobrazowo, przyrodniczo i fotograficznie. Kolejny plener z aparatem w ręku już w planach.

INFORMACJE PRAKTYCZNE:

Opłaty za wejście do Słowińskiego Parku Narodowego:

bilet normalny 6 zł, ulgowy 3 zł
dzieci do lat 7 bezpłatnie za 1 osobę
parking Czołpino Leśny – 6 zł za samochód osobowy na 1 dzień
latarnia morska Czołpino – 4 zł normalny, 2 zł ulgowy

MAM NADZIEJĘ, ŻE ZAINSPIROWAŁAM CIĘ DO KOLEJNEJ PODRÓŻY I TRÓJMIASTO I OKOLICE BĘDĄ JEDNYM Z CELÓW NA TWOJEJ PODRÓŻNICZEJ LIŚCIE MARZEŃ. JEŚLI UWAŻASZ, ŻE WPIS TEN JEST WARTOŚCIOWY LUB CHCIAŁBYŚ PODZIELIĆ SIĘ ZE MNĄ I INNYMI CZYTELNIKAMI CIEKAWYMI INFORMACJAMI NA TEMAT TRÓJMIASTA I JEGO OKOLIC KONIECZNIE OPUBLIKUJ KOMENTARZ. ZA WSZYSTKIE CENNE KOMENTARZE I UDOSTĘPNIENIA POSTÓW DZIĘKUJĘ – OZNACZA TO, ŻE DOCENIASZ MOJĄ PRACĘ.

WIĘCEJ WPISÓW O TRÓJMIEŚCIE I OKOLICACH ZNAJDZIESZ TUTAJ:

Zapraszam Cię również na mój fanpage na Facebooku Bo moje życie to podróż.

Do zobaczenia gdzieś w drodze!
Martyna

from your site.

Może ci się również spodobać