Portofino – pocztówkowe miasteczko Ligurii

Portofino

Portofino nie było na początku w planie naszej podróży. Decyzja o odwiedzeniu tego miejsca pojawiła się spontanicznie już w trakcie pobytu na Lazurowym Wybrzeżu. Zrezygnowaliśmy z zatłoczonego i hałaśliwego Cannes na rzecz Wybrzeża Liguryjskiego we Włoszech.

Wyjeżdżając z Francji skierowaliśmy się w kierunku Włoch. Główny cel w tym dniu to jedno z najpiękniejszych miasteczek włoskiej Ligurii – Portofino – już sama nazwa brzmi zachęcająco prawda?

Jednak wcześniej wstąpiliśmy na obiad do Genui – dużego i przemysłowego włoskiego miasta. Mimo wielkości Genui „zaszyliśmy” się w starej rybackiej wiosce w otoczeniu bajecznie kolorowych domków –  Boccadasse Genua. Polecam Wam to miejsce, jeżeli będziecie odwiedzać Genuę i zwiedzać miasto. Zauważyłam, że wiele osób to miejsce pomija albo w ogóle o nim nie wie. Naprawdę warto tutaj przybyć, chociażby na chwilę. Zobaczcie jak jest pięknie i kolorowo. Przedsmak Ligurii!

Portofino - pocztówkowe miasteczko LiguriiGenuaGenuaGenua - stary portGenua-5Genua

Zjedliśmy pyszne spaghetti z owocami morza (Tawerna Dindi), pospacerowaliśmy wśród kolorowych kamienic, rozkoszowaliśmy się cudnym widokiem morza i wzburzonych fal. Jednak trzeba było ruszać dalej, przecież przed nami jeszcze Portofino (około 25 kilometrów na wschód od Genui).

Dojechaliśmy do Portofino bardzo wąską drogą, która do miasta prowadzi. Zaparkowaliśmy praktycznie w centrum w podziemnym płatnym parkingu (5 euro za godzinę!!!). Parkowanie w Portofino jest niestety bardzo drogie i taniego parkingu raczej nie warto szukać, gdyż go po prostu nie ma.
Miasteczko od razu nam się spodobało. Portofino podobnie jak Saint Tropez jest bardzo drogim i komercyjnym miejscem, jednak mimo wszystko w Portofino nie zauważyłam tego, aż tak bardzo jak w Saint Tropez. Miejsce to raczej sprawiało wrażenie bardziej sennego, spokojnego miasteczka. Było kameralnie, bez tłumów, nadmiernego blichtru.

SPACER PO PORTOFINO

Miasteczko jest mikroskopijne. Spacer nie zajmuje zbyt wiele czasu. Najpiękniej prezentuje się oczywiście zatoka otoczona kolorowymi kamienicami nad którymi dominują góry i bujna roślinność. Spacer po promenadzie zwanej Piazzetta to prawdziwa przyjemność dla oka.
A w samym centrum oczywiście turkusowe morze i zacumowane eleganckie jachty i łódki rybaków – tak dla kontrastu. Całość tworzy wspaniały krajobraz przedstawiający z jednej strony senną rybacką wioskę, a z drugiej oazę luksusu. Wśród rybackich domków znajdziemy przecież najdroższe butiki, restauracje serwujące wykwintne dania z równie wykwintnymi cenami, no i wspomniane już powyżej luksusowe jachty.

PortofinoPortofino marinaPortofino-&-Genua-17

Kiedy to już obeszliśmy całą Piazzettę skierowaliśmy się na drogę prowadzącą do punktu widokowego na Portofino oraz do latarni morskiej (wspinaczka uliczkami wykutymi w skale oraz wąskimi dróżkami wśród bujnej roślinności). Droga ta prowadzi na Wzgórze  Monte di Portofino (600 m. n.p.m.). Wejście jest bezpłatne. Z tego miejsca można podziwiać wspaniale widoki na Portofino oraz panoramę liguryjskiego wybrzeża.

Portofino panoramaPortofino panoramaPortofino-&-Genua-19PortofinoPo drodze spotkaliśmy opuszczony w 1557 roku zamek Castello Brown, który na chwilę obecną pełni funkcję luksusowej willi i kościół San Giorgio.
Zwiedzanie Castello Brown to koszt 5 euro.

Portofino zamekPortofino-&-Genua-8Portofino kościółIdąc dalej doszliśmy do pięknej latarni morskiej, z której również rozpościerały się bajeczne widoki na Wybrzeże Liguryjskie. W latarni funkcjonuje klimatyczna kawiarenka – można napić się szampana lub innych trunków, są też desery i soki – a wszystko to w otoczeniu spektakularnych widoków.

Portofino Latarnia MorskaPortofino-&-Genua-11

I to tyle. Kilka godzin wystarczyło mi, aby zakochać się w Portofino, no i rozsmakować się w Wybrzeżu Liguryjskim. Myślę, że jeżeli kolejny raz wybierzemy się do Włoch to wybór padnie na Ligurię. A Portofino…już zawsze będę ciepło wspominała i myślę, że wrócę chociażby na romantyczną kolację czy też spacer wzdłuż barwnych kamienic.

MAM NADZIEJĘ, ŻE ZAINSPIROWAŁAM CIĘ DO KOLEJNEJ PODRÓŻY I PORTOFINO BĘDZIE JEDNYM Z CELÓW NA TWOJEJ PODRÓŻNICZEJ LIŚCIE MARZEŃ. JEŚLI UWAŻASZ, ŻE WPIS TEN JEST WARTOŚCIOWY LUB CHCIAŁBYŚ PODZIELIĆ SIĘ ZE MNĄ I INNYMI CZYTELNIKAMI CIEKAWYMI INFORMACJAMI NA TEMAT WŁOCH KONIECZNIE OPUBLIKUJ KOMENTARZ. ZA WSZYSTKIE CENNE KOMENTARZE I UDOSTĘPNIENIA POSTÓW DZIĘKUJĘ – OZNACZA TO, ŻE DOCENIASZ MOJĄ PRACĘ.

WIĘCEJ WPISÓW O WŁOSZECH ZNAJDZIESZ TUTAJ:

Zapraszam Cię również na mój fanpage na Facebooku Bo moje życie to podróż.

Do zobaczenia gdzieś w drodze!
Martyna

from your site.

Może ci się również spodobać